سفارش تبلیغ
صبا ویژن

صفحه اصلی

ایمیل مطالب پروفایل مدیر رهبری طراح قالب

برچسب‌ها
ولایت فقیه
امام خامنه ای
دانلود کلیپ ولایت
ولایت
مومن
روزه خواری
سوالات ولایت فقیه شبهات رایج ولایت فقیه شبهات ولایت فقیه پاسخ
سیاسی-سخنرانی-فیلم
شب قدر
شبهات مشروعیت و ادله ولایت فقیه
شعر برای آقا
شهید دستغیب و آیت الله خامنه ای عکس عکس رهبر عکس نوجوانی رهبری ک
صوتی تصویری - دانلود کلیپ های رهبری&دانلود کلیپ&حمایت از رهبری&خ
عید فطر نماز جمعه رهبر انقلاب امامت ولی امر حلول ماه شوال
ما و اسرائیل
محاکمه سران فتنه
مداحی
نمادهای ماسونی . شیطان پرستی . آرم های شیطانی . بانکهای شیطانی
هاشمی&انتخابات90&انتخابات مجلس&فتنه&رفسنجانی
هم ولایتی
دانلود کلیپ صوتی استاد پناهیان &دانلود کلیپ ولایی&جریان تحمیلگری
دیالمه&خط امام&خط رهبری&
رهبر از نگاه مردم و شخصیت ها &علی استون&شان استون&ادواردو آنیلی&
رهبر&خامنه ای&امام خامنه ای&امریکا
امام خمینی (ره),امام خامنه ای,سخنرانی
امامت و ولایت
اهانت به قرآن
اهانت به قرآن مسیح اسلام
بی حرمتی حرمت شکنی روزه خواری سبز
پاسخ به شبهات - پاسخ به شبهات ولایت فقیه
ترور دانشمندان ایرانی دشمنی آمریکا
خبرگان&رهبری&آیت الله خامنه ای&بازتاب گسترده&
خودکشی هنرمند بازیگر زن آشپز باشی افسردگی مسمومیت
آئین ولایت مداری &استاد پناهیان &دانلود سخنرانی استاد پناهیان
آقا ، رهبر ، ولایت، امام خامنه ای،ولی فقیه، ولایت مطلقه، شعر در
آیت الله خامنه ای& استاد پناهیان& امام خمینی& دانلود سخنرانی است
آیت الله خامنه ای&دانلود کلیپ&نظر مراجع درباره آقا
اثبات ولایت فقیه دانلود فایل صوتی ولایت فقیه دانلود ولایت فقیه
استاد پناهیان تضعیف ولایت فقیه دانلود کلیپ تصویری از استاد پنا
استاد پناهیان دانلود کلیپ شبهات شبهه شعار ضد ولایت فقیه ضد
استاد پناهیان&بصیرت&مطهری&
استراتژی مهار دوجانبه استراتژی ویرانگری خلاق بی ثباتی منطقه ب
ولایت . ایران هراسی
ولایت فقیه - دلایل اصل ولایت فقیه - کیهان
کلیپ موبایل, امام خمینی, دانلود کلیپ


ارشیو مطالب


امکانات


چه کنیم گناه نکنیم؟

نویسنده :

موضوع :

نظر

معنی گناه

گناه در زبان فارسی به معنای بزه، جرم، خطا و مانند آن به کار رفته و در زبان عربی از آن به ذنب، اثم و معصیت تعبیر شده است. معنایی که از مجموع این کلمات بر می آید و می تواند جامع آن ها باشد، همان نافرمانی و عملی بر خلاف قانون یا سرپیچی از قانون است و در پیش اهل شرع، عملی که نامشروع باشد.
بنابراین هرگونه خلاف مقررات و قوانین عمل کردن گناه یا خلاف محسوب می شود.

اما در فرهنگ دینی گناهکار به کسی گفته می شود که خلاف قوانین و فرامین الهی و آسمانی عمل کند. یعنی بر خلاف مقررات  دینی که بسیاری از آنها با قوانین مادی نیز همانند است. مانند آدم کشی، دزدی، خیانت به اموال عمومی و... هم از نظر دین گناه محسوب می شود و هم از نظر قوانین مادی. لذا هم دین و هم مقررات حاکم مادی برای چنین خلاف کاریهایی مجازات تعیین کرده با این فرق که، در فرهنگ دینی بعضی مجازات ها اخروی است ودر فرهنگ مادی مجازات ها دنیوی است .

حتما ادامه مطلب رو بخونید



برچسب‌ها:
 

پنج شنبه 89/7/22

 

حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار جهادگران بسیج سازندگی:

نویسنده :

موضوع :

نظر

حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار جهادگران بسیج سازندگی:
  1. www.leader.ir

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار پرشور هزاران نفر از جوانان و جهادگران بسیج سازندگی، «عشق و ایمان» و «بصیرت و همت» را عوامل اصلی حرکت عظیم ملت ایران و «روح و جوهره» بسیج سازندگی خواندند و تأکید کردند: هر جامعه ای از چنین سرمایه ذی قیمتی برخوردار باشد بدون تردید به برترین قله های عزت و عظمت دست خواهد یافت و این جایگاه پرافتخار، سرنوشت قطعی ملت عزیز ایران است.

                                                                              


برچسب‌ها:
 

پنج شنبه 89/7/22

 

همسر خوب گلی از گل های بهشت است

نویسنده :

موضوع :

نظر

زن خوب فرمان بر پارسا                       کند مرد درویش را پادشاه
برو پنج نوبت بزن بر درت                       چو یاری موافق بود در برت
همه روز اگر غم خوری غم مدار             چو شب غم گسارت بود در کنار
کرا خانه آباد و هم خوابه دوست           خدا را برحمت نظر سوی اوست
چو مستور باشد زن خوب روی               به دیدار او در بهشت ست شوی
دل آرام باشد زن نیک خواه                    و لیک از زن بد خدایا پناه
تهی پای رفتن به از کفش تنگ              بلای سفر به که در خانه جنگ
بزندان قاضی گرفتار به                         که در خانه بینی بر ابرو گره
کسی را که بینی گرفتار زن                   مکن سعدیا طعنه بر وی مزن
تو هم جور بینی و بارش کشی              اگر یک سحر در کنارش کشی 
دوستان و سروران گرامی منظور از تمام پستهای من همسر مناسب است اعم از زن و مرد.یعنی مرد برای ازدواج باید دنبال زن خوب باشد و زن هم برای ازدواج دنبال مرد خوب باشد و خوب یعنی کسی که با معیار های اسلامی هماهنگ باشد لطفا معیار های انتخاب همسر را در پست قبلی بخوانید.




برچسب‌ها:
 

پنج شنبه 89/7/22

 

ازدواج بهترین عمل به هفت آسمان دلیل

نویسنده :

موضوع :

نظر

1: پیامبر خدا صلی الله علیه و آله:هر که دوست دارد که پاک و پاکیزه خدا را دیدار کند،با داشتن همسر به دیدارش رود.
2: پیامبر خدا صلی الله علیه و آله:در اسلام هیچ بنایی ساخته نشد که نزد خداوند عزّ و جلّ محبوبتر و ارجمندتر از ازدواج باشد.
3: پیامبر خدا صلی الله علیه و آله:هر که به خاطر خدا ازدواج کند و برای خدا کسی را همسر دهد ، سزاوار درآمدن در سرپرستی خداست.
4: امام رضا علیه السلام:اگر درباره ازدواج و پیوند،آیتی محکم و سنّتی پیروی شده از رسول خدا صلی الله علیه و آله هم نبود،باز، نیکیِ به خویشاوند و مأنوس شدنِ با بیگانه،که خداوند در این امر قرار داده است،انگیزه ای بود که خردمندِ صاحب دل به ازدواج رغبت کند و انسان موفّق درست اندیش به آن بشتابد.
5: پیامبر خدا صلی الله علیه و آله:ازدواج سنّت من است؛پس هر که از سنّت من روی گرداند از من نیست.
6:پیامبر خدا صلی الله علیه و آله:هرکه آیین مرا دوست دارد،باید به سنّت من عمل کند و ازدواج از سنّت های من است
7:پیامبر خدا صلی الله علیه و آله:هیچ جوانی نیست که در دوره جوانی اش ازدواج کند،مگر آن که شیطان او فریاد برآورد که:ای وای،ای وای!دو سوم دینش را از [گزند] من حفظ کرد.بنا بر این،بنده باید برای حفظ یک سوم دیگر،تقوای الهی در پیش گیرد.
آدرس روایات:کتاب میزان الحکمه 1:7994  2:7995  3:7997    4:7998    5:8000   6:8001  7:8004
                           ازدواج

برچسب‌ها:
 

پنج شنبه 89/7/22

 

ازدواج آسان شد ...

نویسنده :

موضوع :

نظر

سوال:با توجه به مشکلات امروزه چگونه می شود ازدواج کرد؟دین اسلام برای این مشکلات چه برنامه هایی دارد؟
برسی مشکلات ازدواج از با محوریت دین مبین اسلام:
الف:اولین مشکل در امر ازدواج،مشکل مالی می باشد که اگر زندگی ما بر اساس مبانی دین مبین اسلام و فطرت انسانی استوار باشد این مشکل وجود خارجی نخواهد داشت،یا بسیار اندک خواهد بود:
1:خداوند و رهبران اسلام،در این باره نویدهای امید بخش فراوانی داده اند که می توانند پشتوانه اطمینان بخشی برای جوانان باشند.برای نمونه خداوند می فرماید:جوانان بدون همسر را همسر دهید ...اگر فقیر باشند خداوند با فضل و رحمت خود آنان را بی نیاز می کند.(1)
این وعده و تضمین صریح و روشن خداوند است و چه تضمینی بالاتر از تصمین خداوند؟!!عموم کسانی که ازدواج کرده اند را ملاحظه کنید،اکثر ایشان قبل از ازدواج بهره ای از خانه و ثروت نداشته اند ولی بعد از ازدواج خانه دار و متمکن شده اند.
2:پیامبر اکرم که امین اسرار خداوند است درباره امداد های الهی به جوانان مجرد چنین می فرماید:بی همسرانتان را همسر دهید،زیرا خداوند در پرتوازدواج اخلاق آنان را نیکو می گرداند و رزق و توان مالی آن ها را وسعت می دهد و بر مروت و ارزش های انسانی شان می افزاید(2)
و همچنین ایشان در یک سخنان نوارنی دیگر می فرماید:کسی که ازدواج را از ترس فقر ترک کند همانا به خداوند گمان بد برده است زیرا خداوند می فرماید:اگر فقیر باشند خداوند با فضل و رحمت خویش آنان را  بی نیاز می سازد.(3)
در پرتو ازدواج افق های جدیدی به روی انسان باز می شود که پیش از ازدواج وجود نداشته،زیرا انسان در اثر ازدواج،احساس مسولیت بیشتری می کند و خود را مسول اداره زندگی  جدید و تامین معاش و حفظ آبروی خانواده می بیند،بنا بر این تمام ابتکار و استعداد نهفته و پنهان را به کار می گیرد و از سوی دیگر فشارهای جنسی،پریشانی،تنهایی،در پرتو ازدواج و قرار گرفتن کنار همسری مهربان و دلسوز از بین می رود و در نتیجه انسان جان تازه ای می گیرد و شوق و تکامل در او بالنده می شود...
3:با ازدواج می توان از تسهیلات و مزایای شغلی در موسسات و ادارات برخوردار شد.
4:در جامعه معمولا برای افراد متاهل بیش از مجرد ها ارزش و اعتبار قائلند
5:صندوق های قرض الحسنه مخصوص ازدواج و وام های بانکی برای این امر مهم در همه جای میهن اسلامی تاسیس شده که می توان از اعتبارات این موسسه ها برخوردار شد.
6:کم کرد تشریفات:اگر تشریفات و چشم در هم چشمی ها و خرج های اضافی کنار گذاشته شود و یا تعدیل شود ازدواج یکی از سهل ترین امور زندگی خواهد بود.
ب:مشکل دیگری که برای جوانان تحصیل کرده ساخته شده شده و واقعیت ندارد این است که جوان ازدواج را مانع ادامه تحصیلات علمی خود می داند در حالی که این معضل با یک برنامه ریزی حساب شده و عزم و اراده راستین برطرف می شود و ازدوج می تواند نردبانی برای ترقی و پیشرفت باشد.
ج:مشکل انتخاب همسر سومین مشکلی است که جوانان را رنج می دهد و از اقدام به ازدوج باز می دارد.این مشکل واقعا وجود دارد که باید با دقت برای بر طرف شدن آن تلاش نمود و  به کتاب هایی که در این زمینه وجود دارد می توان مراجعه نمود:مانند کتاب جوانان و انتخاب همسر علی اکبر مظاهری و یا به این پست :شرایط انتخاب همسر ایده آل مرجعه نمود.
آدرس:1:نور آیه 32     2:نوادر راوندی ص 36        3:وسایل الشیعه ج 3 ص 5



برچسب‌ها:
 

پنج شنبه 89/7/22

 

در محضر نائب امام عصر

نویسنده :

موضوع :

نظر

او که در کلاس درسش سخنانی نورانی می گفت و شاگردانش را آسمانی می کرد او در کلاس درس از راهی می گفت که همه اولیا در آن راه بودند و آن راه،راه پرواز ملائکه است خودش هم با ملائکه هم پرواز است او می گفت:انفاق کردن یعنی خرج‌کردن از مال،و بدیهی  است که مراد از این خزج‌کردن،آن خرجی نیست که انسان برای خودش می‌کند،چون خرج کردن برای خود را هر انسانی می‌کند و بی ‌تقواها بیشترش را برای خورد و خوراک و لذت و شهوت رانی خودشان خرج می‌کنند.
پس مقصود آن نیست،بلکه مقصود انفاق در راه خداست.یعنی در راه هدف های والا و در راه آرمان های الهی خرج‌ کردن بسیار مهم است! و این انفاق دارای دو فایده است:
یک فایده،فایده نقد و تخلف ناپذیر و همگانی،و آن عبارت است از فایده‌ای که به انفاق کننده می‌ رسد.
و فایده دوم:فایده متحمل و نه‌ چندان همگانی که به انفاق شونده می‌رسد.درست عکس آن چیزی که در تصور عمومی وجود دارد.همه خیال می ‌کنند ما که انفاق می‌ کنیم و خرج می ‌کنیم به انفاق شونده،یعنی به آن کسی که پول می‌دهیم فایده می‌رسد،در حالی که این طور نیست،یعنی قبل از آنکه به او فایده برسد اولین فایده به ما که انفاق می‌کنیم ‌رسیده است.من یک وقتی در گذشته پیرامون بحث انفاق و زکوة می ‌گفتم:شما که دست در جیب کردی و این پول را درآوردی تا رساندی دست گیرنده فایده بردی و واقعیت همین است.چرا؟ چون اصل قضیه دل‌ کندن از آن چیزی است که شما آن را متعلق به خودتان می‌دانید و این کار بزرگ است،که در آیه‌ی شریفه قرآن می‌فرماید:و من یوق شح نفسه فاولئک هم‌المفلحون( 9- حشر) کسی که نگاه داشته شود از شح او رستگار است و مشکل دنیای امروز همین است.مشکل بزرگ دنیای گذشته در تاریخ همین بوده.مشکل بزرگ دنیا از زرمندان است و زرمندان هم بسیاری از اوقات از زر،زور خودشان را به دست آورند و بسیاری از اوقات بخاطر زر دنبال زور رفتند.
پس تقوای مطلوب قرآن یعنی آن حداقل لازم برای متقی بودن این است:و ممارزقناهم ینفقون این انفاق چیز بسیار خوبی است! در هر حدی که هستید عادت کنید،به انفاق کردن،البته انفاق فقط انفاق پول نیست،انفاق علم هم انفاق است،همان وقتی که بیکار هستید و می ‌توانید کمک کنید به بی ‌سوادی و نادانی،دانش‌ تان را انفاق کنید و همین انفاق هم اتفاقاً اول فایده‌اش به خودتان می‌رسد.یعنی پیش از اینکه دیگری از علم شما استفاده کند وقتی آن علم را تکرار می ‌کنید استفاده‌ اش به خود شما می‌رسد،و....
                             لبیک با خامنه ای  لبیک با حسین است
منبع:http://farsi.khamenei.ir/print-content?id=1112
                   


برچسب‌ها:
 

پنج شنبه 89/7/22

 

خاطرات مردی که دل های مردم خانه اوست

نویسنده :

موضوع :

نظر

من وقتی ازدواج کردم همسرم از پدرش،که فرش فروش بود،فرشی به عنوان جهیزیه به همراه داشته است که هنوز هم با وجود فرسودگی آن در منزل ما از آن استفاده می شود و به جز آن قالی دیگری نداریم.چند مرتبه برادر های خانمم گفته اند که این قالی نخ نما شده و خواسته اند که آن را عوض کنند وی من اجازه نداده ام.اصلا در طول زندگی خود نه قالیچه ای خریده ام و نه فرشی به خانه اضافه کرده ام،حتی آن ها را تبدیل به احسن نکرده ام.و بقیه اموز زندگی هم همین قصه فرش ر ادارد
دوستان گرامی این گوشه از زندگی مردی است که رهبری مسلمانان در دست اوست....ما چگونه زندگی می کنیم؟
آدرس:کتاب مباحثی در مورد حوزه ص 215 نویسنده آیت الله مصباح یزدی

                                      منزل آیت الله خامنه ای

برچسب‌ها:
 

پنج شنبه 89/7/22

 

این لقمه به جای آن لقمه

نویسنده :

موضوع :

نظر

امام رضا علیه السلام می فرماید:در بنی اسرایل،سالیان پی در پی قحطی شدیدی پدید آمد زنی که لقمه نانی داشت.خواست آن را در دهانش بگذارد که فقیری صدا زد و کمک خواست.زن گفت در چنین وضعیتی ببخشم!!؟پس لقمه را به فقیر داد.ناگهان بچه کوچک آن زن در بیابان،مورد حمله گرگ قرار گرفت و گرگ بچه را به دهان گرفت و فرار کرد.
مادر به دنبال گرگ می دوید و فریاد می زد.پروردگار جبرییل را فرستاد و او بچه را از دهان گرگ گرفت و به مادر تحویل داد و فرمود:آیا خشنود شدی؟ این لقمه به جای آن لقمه!!!!
آدرس:داستانهای موضوعی نویسنده کاظم سعید پور ص 43

                             انفاق رضایت خدا را به همراه دارد

برچسب‌ها:
 

پنج شنبه 89/7/22

 

شام آیت الله خامنه ای

نویسنده :

موضوع :

نظر

روزی در که در منزل مقام مععظم رهبری،در خدمت ایشان بودم بحث قدری به طول انجامید و نزدیک مغزب شد،پس از نماز معظم له با مهربانی به من فرمود:آقا رحیم شام را مهمان ما باشید!بنده در عین حال که این را توفیقی می دانستم خدمت ایشان عرض کردم:اسباب زحمت می شود.
مقام معظم رهبری فرمودند:نه،بمانید،هر چه هست با هم می خوریم.وقتی که سفره را گشودند و شام را آوردند،دیدم شام چیزی جزء املت ساده نیست.
(سردار سر لشکر سید رحیم صفوی)
منبع:http://045102.blogfa.com/post-53.aspx
                                                             شام یک رهبر

برچسب‌ها:
 

پنج شنبه 89/7/22

 

ارتباط آیه «کهیعص» با واقعه کربلا براساس روایتی از امام زمان (عج

نویسنده :

موضوع :

نظر

قرآن‏شناسان در یک تقسیم‏بندی کلّی سوره‏های قرآن را به چهار گروه عمده تقسیم نموده و بر آن نام خاصی نهاده‏اند.


1. السَّبع الطُّوَل: (طُوَل جمع طُولی‏ مؤنث اَطْول، مثل کُبَر جمع کُبری‏) هفت سوره بزرگ قرآن که اکثر گفته‏اند عبارتند از: بقره، آل عمران، نساء، مائده، انعام، اعراف، امّا در مورد هفتمین سوره اختلاف است که به نقل از سعید بن جبیر سوره یونس است، و بعضی دیگر سوره کهف گفته‏اند.


2. المئون: این سوره‏ها از <طُوَل» کوتاه‏تر بوده، و آیاتشان متجاوز از صد آیه است که عبارتند از: التوبه، النحل، هود، یوسف، الکهف، الاسراء، الانبیاء، طه، المؤمنون، الشعراء و الصّافات.


3. المثانی: سوره‏هایی که آیاتشان از صد کمتر است که تقریباً بیست سوره‏اند. دلیل آن که این سوره‏ها را مثانی گفته‏اند، قرار گرفتن این سوره‏ها پس از <مئون» است. <ثَنْی» به معنای میل و عطف است. وجوه دیگری نیز برای معنای مثانی ذکر کرده‏اند.


4. المفصّل: سوره‏های کوتاه را مفصل نامیده‏اند. چون کوتاهند و با <بسمله» از هم فصل و جدا می‏شوند. و یا آن که فواصل آیات در این سوره‏ها به نسبت زیادتر است. در این که آخرین سوره از مفصّل <ناس» است، اختلافی نیست. اما در مورد اولین سوره مفصّل، اختلاف فراوانی است. سیوطی دوازده قول را نقل کرده که از میان آنها التمهید سوره <الرحمن» را انتخاب نموده است؛ در حالی که مناهل العرفان و موجز علوم‏القرآن، اولین سوره مفصّل را <حجرات» ذکر کرده‏اند.


در حدیثی از رسول خدا(ص) نقل شده است که فرمود:


اُعْطیتُ مکانَ التوراةِ، السبعَ الطُوَل، و اُعطیت مکانَ الزَبورِ، المئین و اُعطیتُ مکانَ الإنجیلِ، المثانی و فُضِّلْتُ بِالمفصّل؛ به جای تورات، هفت سوره بلند قرآن و به جای زبور، سوره‏های مئون و به‏جای انجیل، سوره‏های مثانی به من داده شد و با وجود سوره‏های مفصّل بر دیگران برتری یافتم.


نوع دیگری دسته‏بندی برای سوره‏های قرآن ذکر نموده‏اند؛ نظیر سوره‏های ممتحنات، مسبّحات، حوامیم (آنها که با <حم» آغاز می‏شوند) و سوره‏های عزائم (سوره‏هایی که سجده واجب دارند: سجده، فصّلت، نجم و علق).



برچسب‌ها:
 

سه شنبه 89/7/20

 

<      1   2   3   4   5   >>   >
مطالب گذشته
حرف اول ....حرف آخر
اهمیت و مراتب ولایت پذیری
دانلود کتاب پاسخ به شبهات رایج ولایت فقیه
نرم افزار مجموعه ای از کتب استاد مصباح یزدی
شبهات مشروعیت و ادله ولایت فقیه
شبهات مشروعیت و ادله ولایت فقیه
شبهات مشروعیت و ادله ولایت فقیه
شبهات مشروعیت و ادله ولایت فقیه
شبهات مشروعیت و ادله ولایت فقیه
شبهات مشروعیت و ادله ولایت فقیه
قطر، سعودی و طالبان، مثلث تهدید تروریستی در سال 2012
شانعلی استون: درود بر آیت الله خامنهای
[عناوین آرشیوشده]




طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
لینک دوستان


آمار وبلاگ


      POWERED BY SALEHON.IR

تمامی حقوق مطالب و محتوا برای velayatclip محفوظ میباشد || طراح قالب ملودیوس || ویرایش قالب : صالحون